Change Manager

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Change Manager voor 36 tot 40 uur per week

Wat ga je doen?

Samenvatting taken en verantwoordelijkheden: de Change Manager is verantwoordelijk voor het opstellen, uitbrengen, registreren en bewaken van de changes (adaptief beheer) voor de klanten van TriOpSys, inclusief de klant TriOpSys zelf, en het inplannen en aansturen van de specialisten binnen de afdeling. Het gaat daarbij dus om changes op al gerealiseerde omgevingen (ICT-configuraties, software projecten, etc.).

Dit betekent onder andere dat je:

  • Offertes uitbrengt voor changes, zowel zelfstandig als (bij grotere changes) in samenwerking met het offerte-team.
  • Toeziet op het volgen van de interne (ITIL-) processen waaronder de formele opdracht voor aanvang en getekende acceptatie na oplevering van een change.
  • CAB-overleggen met onze klanten (en intern) initieert en voorzit en zorgt voor verslaglegging aan de betrokkenen.
  • De organisatie informeert over de uitgebrachte en gewonnen changes, alsmede de te versturen facturen (denk aan de Administratie, Service Level Manager en Sales).
  • De kwaliteit van de changes bewaakt, middels:
    • Het laten uitvoeren van impact-analyses.
    • Het volgen van vaste procedures/procesgang en checklists, TOPdesk, etc.
    • De bewaking van planning, mijlpalen, etc.
    • De bewaking van gekozen architectuur (per klant).
    • De bewaking van uitvoering van de feitelijke implementatie (door de engineer).
    • De bewaking van uitvoering van reviews en testen.
    • De oplevering van documentatie, benodigde licenties, etc.
  • De inzet van de specialisten op de realisatie van changes bewaakt (welke change moeten zij oppakken, zijn zij aan het werk op de betreffende change, etc.).
  • De planning bijstelt, afhankelijk van de bereikte resultaten.
  • De time-sheets controleert (tijdig indienen, inhoud controleren) van de betrokken engineers (ook van de specialisten die op Time Hire basis zijn ingezet bij klanten).
  • De inzet van specialisten voor de komende periode monitort.
  • Een goede gesprekspartner bent voor onze klanten en hen kunt adviseren over de op te pakken changes.
  • De status van changes aan de klanten van TriOpSys rapporteert (nieuw ontvangen changes, uitgevoerde changes, status lopende changes, financiën, etc.).
  • Rapporteert aan de Manager Operations over de utilisatie van de engineers, de financiële status van de changes en de behoefte aan resources.
  • De changes met de Service Level Manager bespreekt en informatie aanlevert voor de Service Level Reviews (SLR’s).
  • De Service Level Manager tijdig informeert indien wijzigingen leiden tot een (mogelijk) dispuut met de klant.
  • Met de betreffende Account Manager de lopende changes doorspreekt.
  • Problems (terugkerende incidenten, incidenten die steeds veel tijd kosten, etc.) met de Incident Manager doorneemt en deze eventueel omzetten in changes.

Wat vragen we van je?

  • Je bent (zeer) gestructureerd en in staat changes/processen te ordenen en stroomlijnen.
  • Je bent sociaal vaardig en in staat anderen te overtuigen, zowel intern als extern.
  • Je bent in staat langdurige relaties op te bouwen en te onderhouden.
  • Je bent analytisch, denkt in oplossingen en bent goed in staat beslissingen te nemen.
  • Je kan zowel goed zelfstandig als in teamverband werken.
  • Je bent een goede gesprekspartner en kunt goed luisteren; je bent in staat jouw ideeën goed te verwoorden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent flexibel, stressbestendig, klantgericht en hecht plezier aan het oplossen van problemen, ook buiten kantoortijden als het moet (we leveren immers 24/7 beheer voor onze klanten).

Wat is je (ideale) achtergrond

  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als Change Manager op een Managed Services omgeving, bij voorkeur met een Mission Critical karakter.
  • Je bent in het bezit van een ITIL-certificaat.
  • Je hebt ervaring met en kennis van TOPdesk of vergelijkbaar systeem.
  • Je hebt ervaring met het uitbrengen van offertes voor changes.
  • Je hebt een afgeronde opleiding op het gebied van ICT (minimaal MBO-4).
  • Ervaring met Windows server 2016, Active directory, Exchange, Office 365, VMWare, Citrix, SQL, Linux, firewalls en switches..
  • Minstens zo belangrijk zijn je instelling en persoonlijkheid. Je moet je er voortdurend van bewust zijn dat de mission critical-systemen die wij (ontwikkelen en) beheren van groot, soms zelfs levensbelang, zijn. Commitment, kwaliteitsbewustzijn, verantwoordelijkheidsgevoel en servicegerichtheid zijn essentiële eigenschappen!

Wat kunnen wij je bieden?

We bieden een informele, professionele werkomgeving, waar openheid, integriteit en een ‘no nonsense’ mentaliteit belangrijke normen zijn. Daardoor is de sfeer binnen TriOpSys goed en gezellig, maar tegelijkertijd weet iedereen dat er hard gewerkt moet worden om TriOpSys succesvol en gezond te laten zijn. Verder ontvang je een marktconform salaris, een lease-auto en voldoende ruimte middels trainingen en begeleiding om door te groeien in je rol. Tenslotte bieden we flexibiliteit in de realisatie van de arbeidsuren zodat zowel “vroege vogels” als “late starters” prima bij ons terecht kunnen.

 

Ons kantoor ligt in Utrecht (in de buurt van Maarssen). Er is veel parkeergelegenheid. Zie www.triopsys.nl voor onze website.

Wil jij onze nieuwe collega worden?

Stuur dan je CV en motivatie naar pz@triopsys.nl. Als je nog aanvullende vragen hebt over de functie neem dan contact op met Patrick Brugts op telefoonnummer 0346 – 58 17 30.